تاریخ : ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ - ساعت: ۰۲:۱۴

بازدید مسولان راه آهن و بانک ملی از فرایند بازسازی ناوگان مهتاب سیر جم

 

هیاتی متشکل ازمدیران راه آهن و نماینده بانک ملی با هدف بررسی پیشرفت پروژه بازسازی ناوگان مهتاب سیر جم از روند بازسازی و نوسازی واگن های این شرکت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهتاب سیر جم، مهندس علی خسروی، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه شرکت مهتاب سیر جم اولین شرکتی بود که توانست مصوبه بانک برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ را بگیرد، گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات بازسازی واگن های شرکت مهتاب سیر جم تا پایان سال ۹۵ درصد خواهد بود و تنها بازسازی یک واگن می ماند که بر اساس بازدیدی که انجام شد به نظر می رسد فروردین ماه پروژه بازسازی تکمیل شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ واکن مجوز سیر گرفتند و مراجل فنی را طی کردند، گفت: هرواگنی که به سیستم حمل و نقل از سوی شرکت مهتاب سیر جم اضافه می شود یعنی ۶۰ صندلی به ناوگان حمل و نقل ریلی اضافه می شود که علاوه بر پاسخگویی به نیاز حمل و نقل ریلی مزایای زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف سوخت را به دنبال دارد.

وی با تشکر از مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم و مدیراداره کل ناوگان راه آهن اظهارداشت: اگر کارتیمی نبود حتی اگر مجوز پرداخت وام از محل تبصره ۱۸ هم داشتیم نمی توانستیم کاررا پیش ببریم.

 مهندس علی خسروی با تاکید بر اینکه با توجه به تحریم ها و قیمت خرید ۷۲ میلیارد تومانی هر واگن قطار، گفت: اگر تسهیلات بانکی نباشد اقتصاد حمل و نقل نمی چرخد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ضمن مقایسه قیمت بلیت اتوبوس تهران یزد با قیمت بلیت قطار مهتاب سیر جم در مسیر تهران یزد، گفت: با توجه به تعیین قیمت از سوی بلیت از سوی دولت، راه آهن با توجه به رسالت اجتماعی خود لازم می داند تا از شرکتهای مسافری حمایت کند.

بازسازی تصمیم معقولانه ای است

خانم شهبازی، معاون اداره کل بررسی طرح‌های بانک ملی نیز در این بازدید طی سخنانی گفت: شرکت مهتاب سیر جم از معدود شرکتهایی بود که همراهی همه جانبه داشت و مدارک و مستنداتش برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸به موقع آماده کرد.

معاون اداره کل بررسی طرح‌های بانک ملی با بیان اینکه با هزینه بازسازی ۱۵ واگن می شود دو واگن نو خرید، گفت: با توجه به تحریم ها، بازسازی تصمیم معقولانه ای است.بانک ملی هم در راستای رسالت اجتماعی و اقتصادی خود از این صنعت حمایت خواهد کرد.

اقتصاد بخش ریلی مسافری با همان قیمت بلیت قبلی نمی چرخد

مهندس ناصر غفاری مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم نیز  در ادامه طی سخنانی اظهار داشت: اگر معاونت ناوگان و معاونت سرمایه گذاری راه آهن فعل خواستن را صرف نمی کردند امروز شاهد بازسازی ۲۲ واگن شرکت مهتاب سیر جم نبودیم.

مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم با بیان اینکه با ورود واگن های بازسازی شده نیم میلیون مسافر در سال جابجا خواهد شد، گفت: لازمه رشد صنعت حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری دولت در این صنعت است.

وی با اشاره به چالش ها و فرصت های پیش روی صنعت حمل و نقل و لزوم توجه به این صنعت و پیشگیری از نابودی آن، گفت: با توجه به هزینه های بالای این صنعت به نسبت سایر رشته های حمل و نقل، شاهدیم طی ده سال اخیر علاوه بر اینکه هیچ شرکتی به صنعت ریلی مسافری اضافه نشده بلکه ۳ شرکت هم از سیستم خارج شده است.

مهندس ناصر غفاری با اشاره به اینکه اگر حمایت های راه آهن و سیستم بانکی نباشد شرکتهای فعال در این صنعت ورشکسته خواهند شد، گفت: ۱۳ واگن برای سال نو وارد سیر خواهد شد و به زایران آقا علی بن موسی الرضا در مسیر تهران مشهد، اهواز مشهد و قزوین مشهد در خدمت مسافران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم با تاکید بر اینکه اقتصاد بخش ریلی مسافری با همان قیمت بلیت قبلی نمی چرخد، گفت: روند بازسازی واگن های شرکت مهتاب سیر جم روزانه توسط اداره کل فنی و مهندسی و اداره کل واگن های راه آهن به صورت مرتب رصد می شود و فاز به فاز در چند مرحله مورد تست و کنترل قرار می گیرد.

آخرین مطالب